Prohledat tento blog

pátek 24. dubna 2015

Vajíčková pomazánka

   
     Asi že je jaro, dostala sem strašnou chuť na vařený vajíčko. Abych jich mohla sníst spoustu a taky aby vytvořily plnohodnotnou večeři, vymyslela jsem si docela lehkou pomazánku s bylinkama z vlastní okenní zahrádky.
     Řeřichu vám doporučuju zkusit, i když vám možná ta z obchodu nechutná, protože občas je trošku moc aromatická až smradlavá. Nevim proč, ale doma vůbec tak nesmrdí, naopak má moc příjemnou chuť. Do týhle pomazánky se hodila i v kombinaci s pažitkou, která už delší dobu pěkně roste na zahrádce (u rodičů).
     Místo běžně používané majonézy jsem zvolila dobrou a tučnou zakysanou smetanu, která se krásně hodila k čerstvé chuti bylinek, člověka tak nezaplácne a nechá vyniknout i vajíčka, tak jak mi to chutná.
     Vajíčka jsem vařila 8 minut, aby byla natvrdo, ale ne namodro.
     A požila jsem drobné kapary, aby dodaly pomazánce jemnou kyselost. Pokud by ste je z nějakého důvodu nechtěli použít, tak by snad mohla zaskočit menší nakládaná okurka.

Recept na 4 velký chlebíky, nebo několik chlebíčků

4 vařená a pokrájená vejce na kostky
2 lžíce nasekaných kaparů
2 lžíce sekané pažitky
Půl hrnku zakysané smetany s 15% tuku
Hrst řeřichy
Sůl, pepř
Dobrý chlebík, u mě žitný chlebánek


     Všechno smíchejte, nandejte na chleba a ozdobte třeba řeřichou, nebo kaparama.  Takže tak no…

Žádné komentáře:

Okomentovat