Prohledat tento blog

pátek 17. dubna 2015

Jarní detox salát


 

     Detox patří k jaru stejně jako rozkvetlý stromy. Nejsem zrovna sebevražednej typ, kterej by si dal měsíční detox apod., ale určitě si vždycky řeknu, že něco bych pro sebe udělat mohla. Krom toho, že se snažim stravovat zdravě celej rok, tak občas udělám něco výjimečně zdravýho, co je pro tělo fakt jak balzám. Dneska teda předkládám recept na salátek, kterej můžete využít jako přílohu k nějakýmu stejčku (jako já ke kuřecímu prsíčku), nebo k rybě a nebo jako hlavní chod. Jeho složení neni žádná věda, ani to neni tak, že by se nedal udělat jinak, já jsem použila prostě to, o čem vim, že mě nabije energií, doplní to všechny možný látky, který by člověk moh potřebovat a vy to můžete udělat stejně, nebo si složení různě obměnit podle vlastních preferencí, tohle je jen návod a inspirace.

Na 4 přílohové porce

hrnek vařené quinoi (použila jsem bílou i červenou)
půl hrnku namočené pohanky
hrst opražených slunečnicových semínek
lžíce sezamových semínek
2 rajčata pokrájená na drobno
půl svazku ředkviček pokrájených na půl plátky
hrst krájených bylinek (já jsem použila petrželku, pažitku a koriandr)
půl stroužku česneku utřeného se solí
šťáva z půlky citronu
3-4 lžíce za studena lisovaného oleje (použila jsem olej z vlašských ořechů od Bohemia Olej)
sůl, pepř

     Fígl je v tom, že teď všechno krom oleje a citronu dáte do mísy, vařenou složku nejlépe za tepla, aby do sebe nejlépe nasákla chutě a vůně a zalijete olejovo-citronovým dresinkem, promícháte, dochutíte solí a pepřem a dáte aspoň na hodinku odpočinout do ledničky, aby se včechny chutě propojily.
     Takovejhle salát je prostě vždycky pecka, můžete si tam dát třeba okurku, avokádo, jarní cibulku, jiné bylinky, místo quinoi třeba bulgur nebo kuskus, nebo nakonec vmíchat i kousky kuřete, nebo třeba grilovaného lososa, kopr a limetku. Tudíž když zvolíte vhodnou kombinaci, tak si nemůžete nepošmáknout. To zní jak recept od Babici teďka, ale jde mi o to ukázat ten princip, na kterém můžete takovejhle typ salátu vždycky sestavit.


Žádné komentáře:

Okomentovat