Prohledat tento blog

pátek 3. dubna 2015

Španělské drštky s cizrnou

     Z jednoho z předchozích příspěvků je jasný, že sem navštívila Španělsko. Jedla jsem tam samý mořský plody, protože to nešlo jinak, ale všimla jsem si krásnýho stánku s drštkama na trhu. V mejch dvou kuchařkách, které jsem si přivezla jako suvenýr, jsem našla posléze několik receptů. Ještě jsem pogooglila a připravila sem pro vás takovejhle receptík. Drštky sou mimochodem dost dietní potravina, jelikož jsou témeř bez tuku, takže když si je správně připravíte, určitě si pošmáknete a ještě pohubnete, nebo aspoň nepřiberete.

pro 4 strávníky jest třeba:

1kg drštek
100g sušené cizrny
1 cibule
6 stroužků česneku
olivový olej
2 dcl bílého vína
400g rajčat z konzervy
několik bobkových listů
100g choriza
1 lžíce sladké papriky
1 lžička uzené papriky
sůl, pepř
čerstvá petrželka

     Nejdříve si uvařme drštky. Je třeba je uvést do varu a následně vyprat ve studené vodě a uvést znovu k varu, to proveďte dvakrát a drštky vařte až ve třetí vodě asi 2 hodiny do měkka. Potom dejte stranou i s 2 dcl vývaru.
     Cizrnu si namočte přes noc, nebo aspoň na 8 hodin a vařte podle návodu.
     V hrnci si na olivovém oleji orestujte cibuli nakrájenou na drobno a přidejte chorizo. Když je cibulka zlatavá a chorizo pěkně opečené, přidejte plátky česneku a koření, promíchejte a zalijte vínem. Nechte víno svařit na polovinu a odpařit alkohol a přidejte drštky i cizrnu a konzervovaná rajčata. Nechte společně vařit 10 minut, vypněte, přihoďte pokrájenou petrželku a podávejte.

v rámci příprav jsem se bavila ještě přípravou artyčoků a restováním slunečnicových semínek, která se hodí ke všemu :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat