Prohledat tento blog

středa 15. listopadu 2017

Výpečky ze seitanu s kedlubnovým zelím

Měla jsem v hlavě halušky, ale z ledničky na mě koukaly kedlubny, tak jsem si udělala takový český jídlo, který chutná jako tradiční, ale vlastně vůbec neni, protože jsem k tomu kedlubnovýmu zelí upekla výpečky ze seitanu a smíchala sem to s celozrnnýma vřetenama. Na podzim je to ideální hřejivej domácí pokrm jak od babičky.

Seitan je rostlinná bílkovina, čistý pšeničný lepek. Je lehce stravitelný a upravuje se jako maso. Jen si ho musí odpustit lidi, kteří nesnesou lepek.

Kedlubna je bojovník proti rakovině, pomáhá s trávením, působí proti stresu a je bohatá na řadu vitamínů a minerálů jako každá zelča.


Kedlubnové zelí

3 velké kedlubny
2 cibule
sůl a pepř
drcený kmín
3 lžíce vinného octa

Do hrnce si dejte cibulku na drobno, nechte jí trošku ožehnout, to dodá chuť, buďte trpělivý. Mezitím si ale krásně stihnete oloupat a nastrouhat kedlubny na hrubém struhadle. Dejte je do mísy a osolte, kedlubna po nějakých pěti minutách pustí spoustu vody, tu slijte a vyždímanou kedlubnu přidejte k cibuli, když jí máte zlato-hnědou. Opepřete, okmínujte a ochutnejte, jestli je třeba dosolit. Po dvaceti minutách dušení pod pokličkou je kedlubna měkká, já bych jí dýl nedělala, aby nebyla rozdušená na pyré. Okyselte podle chuti a je hotovo.

Pečený seitan na způsob výpečků

200g seitanu
Malá cibule
Stroužek česneku
dvě lžíce sojové omáčky
pepř
půl lžičky drceného kmínu
půl lžičky mleté sladké papriky
půl lžičky majoránky

V pekáčku smíchejte kousky seitanu, větší kousky cibule, plátky česneku, koření a sojovku a dejte píct do vyhřáté trouby na 180 stupňů na 40 minut.

K tomu si uvařte těstovinky, noky, nebo třeba halušky, všechno to smíchejte a šmákněte si jak já :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat