Prohledat tento blog

pondělí 20. listopadu 2017

Zimní salát s kadeřávkem a quinoou

Salátama se cpu i v zimě. Syrová zelenina nejlíp povzbudí a je dobrou prevencí proti nemocem. V zimě je výborná a dostupná kořenová zelenina, brukve a taky různý ovoce. To se pak skvěle zakomonuje do salátů, který jsou strašně zdravý, dobrý a levný. Já jsem si nakoupila na trhu v Pražský tržnici fialovej kadeřávek, takový zimní zlato do kuchyně. Většinou mi ho vyprodaj, ale teď jsem ho stihla. Prodávaj ho ale i v Tescu nebo v Marks&Spencer.
Kadeřávek je skvělej zdroj vápníku, snižuje cholesterol, je dobrý pro naše střeva, játra a ledviny, obsahuje víc železa než maso a je významným zdrojem vitamínu B, C, K a karotenu. Je taky plný antioxidantů, takže je to taková zimní dávka zdraví.
Přidala jsem červený zelí, hlavně protože je hezky fialový, ale jinak je taky zásobárnou vitamínů, vlákniny a antioxidantů. Je to jedna z nejlevnějších superpotravin. A z ovoce jsem přidala granátový jablíčko, protože je krásný a v salátu vás potěší sousta s touhle slaďoučkou chutí.


Zimní salát

Svazek kadeřávku
Půl hrnku quinoi (v suchém stavu)
Půlka granátového jablka
Hrnek na tenko nakrájeného červeného zelí
Zálivka:
3 lžíce olivového oleje
Půl lžíce javorového sirupu (medu)
1 lžíce vinného octa
Sůl a pepř

Quinou propláchněte, uvařte podle návodu a slijte. Kadeřávek si otrhejte ze stonků a dejte do mísy i s červeným zelím.
Ve skleničce si připravte zálivku smícháním všech surovin. Nalijte ji na kadeřávek se zelím a pořádně proměte, téhle zelenině masáž prospěje, protože je hodně houževnatá a je lepší, když se naruší. Pak tam vyklepněte semínka granátového jablka, přidejte quinou a vše promíchejte.
Salát je dobrý i s fetou nebo bálkánským sýrem, nebo s vajíčkem. Dobrý je i jako náplň do tortilek nebo k masu.


Žádné komentáře:

Okomentovat