Prohledat tento blog

úterý 5. prosince 2017

Jáhelník s jablky

Jáhelník mi vždycky udělá radost, ale málokdy mě napadne, že bych si ho upekla. Protože jsem chtěla trošku vánočně provonět byt s Adventem, zvolila jsem si štrůdlovou příchuť se skořicí a perníkovým kořením. Svíčky s přívoní jablko a skořice jsou vyprodaný, tak takhle dostane vůni i chuť.
Jáhly jsou výživné a bezlepkové, tradičně se používaly ve vánočním období. Mají vysoký obsah minerálních látek, vitamínu B a antioxidantů. Potravina je to dost opomíjená, když si přečtu, jaký všechny zdravotní výhody nám poskytuje, je dobrá na rekonvalescenci, k záhřátí organismu, na žaludek, slinivku a slezinu a pomáhá i ledvinám.
Navíc jáhly nejsou při svých super účincích nijak drahé, takže si je může dovolit každý, i když se hodlá finančně vydat na Vánoce.


Voňavý jáhelník s jablky

200g jáhel
400ml mléka
2 lžíce medu
4 velká jablka
hrstka rozinek nebo brusinek
hrst vlašských oříšků
2 lžíce rumu
lžíce citronové šťávy
mletá skořice
perníkové koření
špetka soli
4 lžíce marmelády, kterou máte
olej na vymazání formy

Nejdřív si uvaříme jáhly. Důležité je několikrát je spařit horkou vodou a propláchnout, abyste se zbavili hořkosti. Potom je vařte asi 20 minut do změknutí v mléce v poměru 1:2, přidejte špetku soli, perníkové koření a lžíci medu. Já jsem použila sojové mléko a kdybych neměla perníkové koření, vystačila bych si určitě i jen se skořicí.
Mezitím, co se jáhly vaří, nastrouhejte si jablíčka, která pokapte citronovou šťávou, aby nezhnědla, rozinky nebo brusinky si namočte do rumu, nasekejte oříšky a všechno smíchejte. Přidejte lžičku skořice, špetku soli a lžíci medu.
Formu si vymažte olejem, já jsem použila kokosový a navrstvěte díl vařených jáhel, pomažte marmeládou, pak naklaďte jablečnou vrstvu a nakonec poslední vrstvu jáhel.
Pečte 40 minut na 180 stupňů a nakonec pod vrchním grilem do zezlátnutí 45 až 10 minut.


Žádné komentáře:

Okomentovat