Prohledat tento blog

čtvrtek 28. prosince 2017

Fancy jídlo na oslavy Novýho roku

Už včera jsem si promyslela, co připravim na Silvestra. Ono neni jednoduchý naplánovat si občerstvení, když ani nevíte, kde budete, nebo s kym, nebo jestli budeme jen ve dvou doma. Proč to nevim? Protože jsem to nechala na příteli... To chceš! Tak jsem si připravila jídla, který budou skvělý doma, ale daj se vzít i na návštěvu nebo třeba kamkoliv. Tím pádem moje oblíbené smažené grundličky odpadly, ty by převoz zničil.

Proč sem cpu tyhle mňamky už teď? Protože všechny potřebujou nějakou přípravu a pak odležet, takže to rozhodně nejsou receptíky na neděli.

Největší pecka pro mě bude mrkev lox, tzn. mrkev, která chutná a skoro i vypadá jako uzený losos. Zkoušim jí poprvý, takže vám tu dám odkaz na stránky Veggie Fish, kde najdete recept, kterej jsem si vybrala, protože jsem jich našla poměrně dost. Ochutnala jsem tohohle "lososa" na jedný veganský akci a fakt jsem čuměla, jak je to strukturou i chutí podobný. Dám vědět, jak to dopadlo, ale můžete to risknout se mnou.
Mrkev budu podávat na plátku bagety s gervé, koprem a citronem.

Další pecka bude salát z mořských plodů. Nejdřív se musí připravit zelenina (mrkev, řapíkatý celer, paprika), nakrájí se na tenký plátky a dá se marinovat do oleje s citronovou šťávou na několik dní. Pak se do toho den před akcí zamíchají mořský plody, který připravuju ze zmražené směsi, kterou jen povařim a přidám. Vše se smíchá, na talíř se dá posypat jarní cibulkou nebo petrželkou. Moje vylepšení pro tentokrát spočívá v tom, že k zelenině jsem přidala i nakládané artyčoky i s jejich olejovou zálivkou, takže tam mám lehkej silvestrovskej tuning.

Poslední dobrůtka bude fazolový dip, nebo pomazánka, kterou si budeme matlat na arabskej chleba. Ta spočívá v tom, že vařené fazole ještě za tepla rozmixuju s bylinkama a kořením (moje hlavní budou rozmarýn a římský kmín), přidám olivový olej, šťávu z půlky citronu, stroužek česneku a asi i trošku tahini podle chuti a nálady.

Tak tohle jsou moje silvestrovské tipy. Snad nebudu tak pod obraz, že bych mohla nakonec i vyfotit výsledky a něco málo vám sem šoupnout. Tak zatim vám jen držim palce, aby ste se z toho nezbláznili.


Napůlený mrkve jsem zabalila do nori řasy a položila na sůl 

a zasypala solí 
upečený po hodině a půl na 200

tohle zbyde

naložená mrkvička lox 
Naložená zelenina v oleji připravená na salát z mořských plodů


Fazole namočené a připravené na pomazánku

Žádné komentáře:

Okomentovat