Prohledat tento blog

sobota 11. listopadu 2017

Boloňské špagety bez masa

By mě zajímalo kolik lidí tohle rozesměje? U nás doma je to slušnej vtípek dělat boloňskou bez masa. Ale jak sleduju různý youtube vlogy, tak už jsem tam několikrát viděla podobný recepty a v zásadě šlo vždycky o to, dát místo masa spoustu nadrobno nakrájených žampionů, což já jsem ještě potunila o beluga čočku, která dodá dostatek lehce stravitelných bílkovin a masitou konzistenci.

Beluga je krásná drobná černá čočka, kterou nemusíte namáčet a při vaření drží tvar a nerozpadá se. Je výživná, sytá, obsahuje klasicky vlákninu, důležité minerální látky a vitamíny a navíc ještě antioxidanty.
A žampiony jsou důležitým zdrojem vitamínu D, také obsahují antioxidanty a jsou zdraví velice prospěšné, snižují riziko cukrovky, srdečních chorob, posilují imunitu, člověk po nich není hladový a přitom obsahují minimum kalorií.

Tak to zkuste, mě se zdá, že maso je tady nahrazeno víc než dobře.




Veganská boloňská omáčka

150g čočky beluga
plechovka konzervovaných rajčat
100g žampionů
malá hrst sušených hříbků
cibule
4 stroužky česneku
mrkev
hrst čerstvé bazalky
půlka červené papriky (není nutné)
lžíce olivového oleje
sůl a pepř
tymián
špagety

Nejdřív si uvařte čočku na skus, já jí ráda vařím s bylinkama, požila jsem saturejku. Sušené houby si namočte v troše vody, aby změkly.
Na oleji si opečte na drobno nakrájenou cibuli, pak přidejte mrkev a žampiony, opepřete, přidejte česnek, lehce poduste a přidejte tymián i sušené houby s vodou, ve které se máčely. Zalijte rajčaty a duste pod pokličkou asi 20 minut.
Pak do hrnce nakrájejte papriku na malé kostičky a vsypte tam připravenou čočku, takto vařte dalších 10-15 minut. V této chvíli dochuťte solí, popřípadě můžete osladit nebo dokořenit pepřem.
Když je jídlo hotové, vmíchejte nahrubo posekanou bazalku.

Boloňská se klasicky dává na špagety, tak si je uvařte mezitim bokem a pokud chcete, servírujte se sýrem, nejlíp asi s parmezánem, eidam by to uplně zabil.




Žádné komentáře:

Okomentovat