Prohledat tento blog

čtvrtek 9. listopadu 2017

Ovesné muffínky s ovocem

Máte rádi sladkou snídani?

Každej to má jinak, já to mám zas pokaždý jinak. Můžu jíst furt jen ovesný vločky s ovocem a mlíkem a najednou to vyměnim a jim furt chleba se sýrem a s kyselou okurkou. Neštítim se ani zbytků z předešlýho dne, ať už je to polívka, nebo čínský jídlo.

Na dnešek jsem měla chuť na sladký, ale nutně se po tom nemusim cítit jak přežranej lenoch, takže jsem zvolila tuhle zdravější variantu, po který se naopak cejtim spíš jako Superman. Pokud máte rádi vločky, určitě to pro vás bude dobrůtka, kterou si můžete dát bez výčitek svědomí k snídani, i k svačině. Muffínky jsou hotový raz dva a myslim, že by každej vymyslel další spousty variant a tady je ta moje:


Ovesné muffínky s borůvkami a malinami

250g ovesných vloček
1 zralý banán
100ml mléka (já měla sojové)
půl hrnku mražených borůvek a malin
lžíce medu/sirupu/cukru
2 lžíce chia semínek
1 lžíce skořice
špetka soli
1 vejce - pokud chcete

Nejdřív si namočte chia semínka v pár lžících vody, aby vytvořily "želé".
V míse rozmačkejte banán, k němu přidejte vločky, skořici, špetku soli, mléko a promíchejte. Pokud chcete přidejte vejce. Oslaďte sladidlem vlastní preference, přidejte zželovatělá chia semínka a ovoce. Prakticky se jen smíchají všechny suroviny. Potom se dají do formy na muffiny, které si můžete a nemusíte vymazat kokosovým či jiným olejem, nebo směs dejte do košíčků.
Pečte v rozehřáté troubě na 220 stupňů 25-30 minut.

Košíčky jsou navrch opečené a uvnitř vláčné. Opravdu výživná dobrůtka.

A teď něco k ovesným vločkám:

Ovesné vločky jsou jednou z nejkomplexnějších potravin na planetě s dokonalým nutričním složením. Jsou bezlepkové, plné vitamínů, minerálů, antioxidantů, bílkovin a vlákniny, pomůžou vám zlepšit zdraví, snižují špatný cholesterol v těle, snižují hladinu cukru v krvi, jsou dobré na pleť i pro srdce. Můžete z nich připravit spoustu receptů a jsou až směšně levné. 



Žádné komentáře:

Okomentovat