Prohledat tento blog

neděle 28. dubna 2013

Mrkvové muffínky

   
Když si peče člověk jen tak doma, není až tak náročný jako jsou hosti v kavárně. Já jsem dneska pekla pro kavárnu, tak jsem si musela dát záležet a myslím, že to docela vyšlo a s výsledkem jsem dost spokojená.

     Vybrala jsem si recept na mrkvové dortíčky, přidala jsem cukrovou polevu a mrkvičky z marcipánu, které mi sice zabraly dost času, ale zase bez nich by muffíny vůbec nebyli tak cool.
     Nejtěžší bylo sehnat potravinářské barvivo. Z cukrárny mě poslali do Alberta, z Alberta do drogerie, z drogerie do papírnictví, z papírnictví do lékárny a po lékárně už sem toho měla dost, ale zašla jsem ještě do jednoho pidi krámku s bylinkama a tam mi milá paní poradila, ať se zajdu podívat ještě do jednoho papírnictví, kde její kamarádka kupovala barvivo na dort. Takže jediný, kde se u nás na Ládví sežene barvivo, je v prvním patře obchodního domu Ládví, jinde nemá ani cenu hledat.



Na 20 kousků dortíků potřebujete:

100ml bílého jogurtu
70g rozpuštěného másla
3 vejce
240g polohrubé mouky
240g krupicového cukru
1 prášek do pečiva
1/2 lžičky sody
špetka soli
160g mrkve
kůra z 1 citronu

     Předehřejeme si troubu na 180 stupňů. Nejdříve si vyšlehejte bílky. Potom si v jiné míse vyšlehejte máslo se žloutky, jogurtem a cukrem. Mouku promíchejte se sodou, solí a práškem do pečiva a přidejte k máslu se žloutky. Očištěnou mrkev si nastrouhejte, nastrouhejte k ní i citronovou kůru a vše ještě důkladně posekejte ostrým nožem, ať jsou kousky co nejjemnější, pak přidejte do směsi. Nakonec postupně zlehka přimíchávejte sníh z bílků. Formu na muffiny si vyložte papírovými košíčky a plňte je směsí do 3/4, aby vám nevytekly, až budou nabývat.
     Pečte 20 minut a po vyndání nechte vychladnout ve formě.

Cukrová poleva

150g moučkového cukru
1 lžíce horké vody
2 - 3 lžíce citronové šťávy

     Smíchejte horkou vodu s citronovou šťávou a postupně po lžících přišlehávejte metlou cukr, dokud se vám nevytvoří bílá hladká poleva, kterou zdobte zchladlé košíčky.

Marcipánové mrkvičky

160g marcipánu
oranžové a zelené barvivo

     Marcipán si rozdělte na 2 kusy v poměru asi 1:4. Větší kus obarvěte na oranžovo a menší na zeleno. S hmotou pracujte jako s modelínou a vytvořte si mrkvičky, jaké se vám líbí :-)


     Doufám, že se vám recept líbí a taky si ho doma zkusíte.


Navštivte i moje stránky na facebooku.

Žádné komentáře:

Okomentovat