Prohledat tento blog

úterý 23. dubna 2013

Zúrodňuju zahradu

     Zkušenost z minulého roku mi velí, pojmout tenhle rok pěstování v menším měřítku, abych neměla skleník jako džungli. Menší měřítko je třeba použít i u výběru pěstovaných druhů, protože tykve přeci jen minulý rok sežrali místo na celém záhonu a nic dalšího se k nim nevešlo.
     Udělala jsem si plán. Dám méně rajčat, jiné druhy, tentokrát Shirley F1 a rajčata keříčková s červenými středně velkými plody. Pak si k plotu vysadím hrášek a zbytek nechám pro bylinky (bazalka, tymián, koriandr, meduňka, kopr, petrželka,...) a barevný mangold.
     3 týdny po vytvoření plánu: vysadila jsem žlutou cuketu, sháním se ještě po sazeničce žíhané, a začínám přemýšlet, jestli by nebylo dobrý zkusit si vypěstovat nějakou kapustu.

     O dalším vývoji podám brzy informace a tady je pár fotek, jak vypadá zahrada po zimě. Okopala jsem záhon s jahůdkama, tak snad se mi jich spoustu urodí. Na stejný záhon pak budu postupně přidávat bylinky a několik rajčat. Skleník věnuju rajčatům, cuketě a teplomilným bylinkám. Ale zajímavé je, že ve skleníku celou zimu vydržely pórky a petrželka, s prvním sluníčkem vzrostly mangoldy z minulého roku a zazelenal se tymián.


     Mám štěstí, kočky mi chrání úrodu před škůdci, takže nemusím používat žádnou chemii a moje výpěstky budou naprosto bio organické, supr chutné. Uvidíte :-)

     Doporučuju začít s pěstováním ihned, pokud jste ještě nezačali, protože např. plodiny, které jsem zvolila já, se všechny vysazují v dubnu nebo na začátku května. Tak aby vám neujel vlak.


Navštivte i moje stránky na facebooku.

Žádné komentáře:

Okomentovat