Prohledat tento blog

čtvrtek 18. dubna 2013

Čokoládovo-tvarohový koláč s pomerančem

     Miluju jaro. Zima na mě byla tak dlouhá, až jsem se vyprdla na čas i na blog, ale tohle období mě zase probralo k životu. Do toho se stala šťastná událost a to, že jsem začala péct koláče a jiné dezerty pro Caso Club v Hostivaři. A rozhodla jsem se s vámi podělit o ty nejlepší a nejzajímavější receptíky, aby jste mohli taky potěšit sebe i své blízké a kamarády.
     Po internetu koluje spousta receptů, ale ne všechny jsou zrovna přitažlivé, k čaji v neděli odpoledne třeba stačí, ale když už se člověk prezentuje trošku jako profesionál, potřebuje pečlivě vybírat. Našla jsem asi tunu receptů na mramorovou buchtu a většinou to byly obyčejný recepty právě tak vhodné na doma, ale pak jsem objevila oblíbený recept paní Pavelkové na Apetit online a to bylo Ono. Protože ale nemá s mramorovými buchtami nic společného, spíš mi připomíná francouzské koláče bez mouky, nazvala jsem ho jinak, protože to o tomhle koláči vypoví víc, no posuďte sami:

Čokoládová složka:

250g čokolády na vaření
60g másla
120g krystalového cukru
vanilkový cukr
2 vejce
80g hladké mouky

Tvarohovo-pomerančová složka:

250g plnotučného tvarohu
50g krystalového cukru
2 lžíce pomerančové kůry
3 lžíce pomerančové šťávy
1 lžička škrobu
1 vejce

     Předehřejeme si troubu na 180°C. V míse smícháme tvaroh s cukrem, pomerančovou kůrou a šťávou, se škrobem a vajíčkem.
     V mikrovlnce nebo na vodní lázni rozpustíme čokoládu s máslem. Po vychladnutí do čokolády vmícháme cukr, vanilkový cukr, rozšlehaná vejce s dvěma lžícemi vody a mouku.
     Formu o průměru asi 24cm vyložíme pečícím papírem (já jsem ho namočila...to mě naučil Jamie, a můžu to doporučit i vám). Nejdřív dáme do formy čokoládovou a pak tvarohovou složku, přičemž tu tvarohovou pak do černé vmícháváme opatrně nožem, tak aby se vytvořilo mramorování.
     Pečeme 30 minut. Nechte hotový koláč zchladnout ve formě a pak teprve krájejte.

     Tento koláč je opravdu vynikající a voní krásně po pomeranči a navíc je skoro dietní, protože v něm není příliš másla a téměř žádná mouka :-) ...dobrou chuť!


Navštivte i moje stránky na facebooku.

Žádné komentáře:

Okomentovat