Prohledat tento blog

pondělí 6. května 2013

Vietnamský salát z rýžových nudlí

     Táta si na svojí oslavu narozenin přál, abych mu udělala sushi, to se mi už dobře vedlo a mělo docela úspěch. Ale co k tomu, aby se to hodilo a zahnalo hlad? Kromě mís se zeleninou a grilovaného krůtího jsem se rozhodla udržet asijskou vlnu a připravila jsem vietnamský salát. Čerpala jsem z několika receptů z různých blogů, kde některé recepty byly vegetariánské, některé s kuřecím masem, některé s krevetami a já jsem si pak vymyslela vlastní variantu:

Na salát potřebujete:

500g rýžových nudlí na pho
150g čočky
svazek máty
svazek bazalky
svazek koriandru (ten jsem vynechala, protože nikomu kromě mě nechutná)
pokrájené a lehce spařené listy mangoldu, nebo čerstvý špenát, ale poslouží i rukola, polníček, nebo posekaný ledový salát

na dresink:

2 lžíce sojové omáčky
2 lžíce rýžového octa (nebo limetové šťávy a nebo kombinace)
4 lžíce oleje (já jsem dala olivový, ale určitě by byl nejchutnější sezamový)
sůl, pepř, cukr

     Čočku si namočte aspoň 4 hodiny předem a potom jí uvařte 15 - 25 minut v nesolené vodě tak, aby byla pevná a nerozvařená. Mezitím si dejte taky vařit rýžové nudle v osolené vodě (pro změnu) podle návodu, když jsou hotové, propláchněte je ve studené vodě, aby se nelepily a dál nenapařovaly. Lehce nudle pokrájejte, ať se vám dobře jedí. Napařte si lehce mangold, pokud nebudete používat jiné zelené listy a rychle ho zchlaďte v ledové vodě a nechte okapat. Pokrájejte si všechny bylinky.
     V míse smíchejte všechny komponenty a vymíchejte si dresink, který dokořeňte podle chuti a přelejte jím salát než ho budete podávat. Ozdobte bylinkou a dobrou chuť.


Navštivte i moje stránky na facebooku.

Žádné komentáře:

Okomentovat