Prohledat tento blog

sobota 26. října 2013

Vepřová panenka s dýňovým ragú a polentou

     Podzim přinesl konečně spoustu různé zeleniny a ovoce a já se s váma podělim o jeden z receptů, který je super-podzimní a ještě se mi zdá docela sexy, jak řiká pan Vaněk, a ještě je moc dobrej. Já jsem ho připravovala na rande véču a sklidil docela slušnej úspěch.
     Co se týče dýně, tak jsem použila hokaido, kterou mi přinesl děda, ale dá se použít i muškátová nebo jiné, ale to bych vám doporučila už halu č.22 v holešovické tržnici, kde jsem viděla různé druhy dýní vůbec poprvé.

Pro 4 osoby:

Polenta

4,5 hrnku vody
2 hrnky instatntní polenty
100g parmezánu
muškátový oříšek

Vařte podle návodu na obalu, ta moje se vařila jen minutku ve vodě. Do hotové kaše jsem pak vmíchala špetičku muškátového oříšku a trochu nastrouhaného parmezánu.

Dýňové ragú

1,5kg dýně bez vnitřku
1 cibule
4 stroužky česneku
čili paprička
2 lžíce garam masaly
jarní cibulka

Na pánvi orestujte cibulku do zlatohněda, přidejte na minutku česnek a čili papričku nadrobno, poté oloupanou a nakrájenou dýni na kostky, okořeňte garam masalou a nechte dusit asi 10 - 15 minut. Nakonec přidejte jarní cibulku.

Vepřová panenka

Panenku vyndejte z lednice alespoň půl hodiny před tepelnou úpravou. Očištěný váleček panenky nasolte, napepřete a omazlete v olivovém oleji, nemarinujte, ale hned grilujte na grilovací pánvi ze všech stran asi 12 - 15 minut podle velikosti. Chceme mít maso opečené, ale uvnitř narůžovělé, žadnou suchotinu. Maso nechte po vyjmutí z pánve 5 minutek odpočinout a krájejte na šikmo na plátky nebo na poloviny jako já.

Nakonec jsem si opražila dýňová semínka a jimi jsem pokrm ozdobila. A k tomu super salát s fíčkama, který miluju. Takže tak.

Žádné komentáře:

Okomentovat