Prohledat tento blog

středa 15. ledna 2014

Falafelové bochánky z cizrny

     Po dlouhé době musim přidat recept, protože to všem hrozně zachutnalo a na fotce se to taky moc líbilo a bylo by ode mě dost sobecký nechat si ho jen pro sebe. Nejdřív jsem si chtěla udělat klasicky falafel, ale nakonec z toho vznikli spíš pečený falafelový bochánky:

1/2 kg sušené cizrny
4 stroužky česneku
1 malá cibule
kmín
římský kmín
koriandrová semínka
sladká paprika
sušené vločky chilli
pepř, sůl
cironová šťáva
olivový olej
150g celozrnné hladké mouky
1 lžička jedlé sody
1 lžička kypřícího prášku
sezam

     Cizrna se dá udělat klasicky - namočit přes noc a druhý den vařit asi hodinu a půl. Nebo můžete použít trik paní Magdy z bistra Kidó, která dá suchou cizrnu do kastrolu, k ní přidá kypřící prášek, který nějakým způsobem narušuje šlupku a luštěniny jsou uvařené za chvilku, cizrna tak do hodinky. Vodu každopádně nesolit! ...nebo použijte konzervovanou.
     Koření si roztlučeme v hmoždíři, nebo použijeme mleté. Cizrnu s 1,5dcl vody, ve které se vařila, všechno koření, citronovou šťávu a olivový olej dáme do mixéru/foodprocessoru a rozkutrujeme vše na pastu. Dáme do mísy a promícháme s moukou smíchanou se sodou a prdopečem. Mouku přidávejte pomalu, aby hmota nebyla příliš suchá. Pokud ale bude příliš vlhká, mouku naopak přisypte. Těstíčko by mělo být v hustotě asi jako šťouchané brambory, aby se z něj daly tvořit patlavé kuličky v průměru asi 5 až 7 cm, které posypte sezamem a klaďte je na plech vyložený pečícím papírem.
      Pečte v roubě na 190 stupňů asi 25 minut, ať jsou pěkně zlatavé.

     Doporučuju ochutnat bochánky ještě teplé, ale i druhý den jsou krásně měkké. Já jsem si k nim udělala špenátovo-jogurtový dip z jednoho mraženého špenátu a jednoho malého bílého jogurtu. Špenát jsem jen nechala rozmrznout a vymačkala jsem z něj přebytečnou vodu, která by dip zkazila, pak jsem ho smíchala s jogurtem, osolila, opepřila a přidala dva rozetřené stroužky česneku, kapku olivového oleje a citronové šťávy.

     Jako oběd jsem pak bochánky podávala s rukolou ochucenou jen olivovým olejem, citronovou šťávou a špetkou soli, s hlívou prohozenou na olivovém oleji s kmínem, pepřem, solí, česnekem a nakonec koprem, a se špenátovým dipem, který už znáte.


     Dobrou chuť a opožděně hodně zdraví a štěstí do Nového roku :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat