Prohledat tento blog

neděle 14. května 2017

Rýže s pak choi a vajíčkem

Někdy mám strašnou chuť na čínu, ale nejspíš je to prostě chuť na sojovku. Většinou pomůže sushi, ale tentokrát jsem si udělala pak choi dušený se sojovkou a rejži se sezamem a sezamovym olejem, doplněný volskym vejcem.

Je to strašně jednoduchý, takže ideální do pracovního tejdne, je to lehký a výživný, takže taky supr pro sporťáky. No a je to strašně dobrý, takže vhodný pro každýho, komu chutná.

Rýži si uvařte podle návodu, já jsem použila basmati, kterou jsem na talíři pokapala troškou sezamovýho oleje a posypala černym sezamem.

Pak choi se sojovkou / 1 porce


1 hlava pak choi
2 lžíce sojové omáčky (nejradši mám Kikkoman)
1 stroužek česneku

Pak choi si rozdělim po listech a nejdřív budu pracovat s bílou košťálovitou částí, která je tvrdší a déle se vaří. Nakrájim jí na klínky ve velikosti většího sousta.

Na pánvičku dám sojovou omáčku, trošku vody, česnek na drobno a bílé části pak choi. Nechám dusit asi 4 minutky. Jak se voda vypařuje, tak jí po lžících doplňuju tak, aby se pak choi nedělal na sucho.

Když jsou bílé části měkké, přidám pokrájenou zelenou listovou část, vypnu plamen, promíchám a je to hotový.

Volský vajíčka si připravuju na nepřilnavý pánvi na sucho, pěkně pomalinku se udělaj a pak je navršek osolim.

Trvalo to jen chviličku a už se servíruje. Brou chuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat