Prohledat tento blog

pondělí 8. května 2017

Fazolovo-pohankové placičky s cuketou a bylinkami

V rámci ozvláštnění jídelníčku a protože je to zdravý, sáhla jsem po pohance. Protože mi zbyly uvařený fazole, tak sem je dala s pohankou dohromady a vytvořila jsem recept na jednoduchý placičky, který se hoděj jako snack na večer k telce, protože jsou lehoučký, plný samejch zdravejch surovin, bílkovin a voněj jako bramboráčky.

Pohanku jsme tu ještě neměli. Zas tak často jí nedělám, ale vždycky, když s ní vařim, tak si řikám, že bych jí měla používat častěji. Pohanka je známá hlavně obsahem rutinu, který pomáhá vstřebávání vitamínu C, ale taky je známá jako všelék na cévní soustavu, na křečáky, proti trombóze, taky pomáhá trávicímu systému, játrům, pomáhá tělu odbourávat cholesterol a taky je přirozeně bezlepková, takže vhodná i pro celiaky. Abychom v pohance nezabili všechny hodnotné vitamíny a minerály, je lepší, aby neprocházela varem, radši ji namočte na 10 hodin a pak ji jen spařte horkou vodou a nechte pod pokličkou odpočívat, ale nevařit.

O fazolích jsem toho napsala už hodně. Do tohohle receptu jsem použila strakatý, co vypěstovala babička. Vařila jsem je klasicky jen se saturejkou. Použijte ale jaký fazole chcete a nemáte-li čas, dejte plechovkový.

Fazolovo-pohankové placičky 

hrnek vařených fazolí
hrnek spařené pohanky
1 cuketa
1 vejce
1 stroužek česneku
2 lžíce hrašky nebo strouhanky
hrst koriandru a petrželky
lžička římského kmínu
půl lžičky mletého koriandru
sůl a pepř
čili pro čili žrouty

Nejdřív si připravte cuketu. Nastrouhejte ji nahrubo, posolte a nechte odpočívat v cedníku, aby ste se zbavili přebytečné vody. Nakonec ji trochu vymačkejte a vhoďte do misky. Do kutru dejte fazole, namočenou a spařenou pohanku, bylinky, utřený česnek se solí a koření. Vytvořenou kaši přendejte do mísy s cuketou a vmíchejte vejce a hrašku, popř. čili, jestli máte rádi.

Placičky opékejte na sucho na nepřilnavé pánvi, nebo na přilnavý s troškou oleje.

Ozdobte čim chcete, jezte samotný, nebo se salátem jako já, nebo třeba jako přílohu k dahlu nebo k čemukoliv jinýmu. Je to fakt moc velká dobrota.


Žádné komentáře:

Okomentovat