Prohledat tento blog

úterý 24. února 2015

Pečená mrkev s řapíkatým celerem a cherry rajčátky okořeněná garam masalou a zázvorem

     Výborné jídlo, které je pro šetřílky i zdravojedlíky, hubnoucí, ale i pro vegany, nebo pro kohokoliv, kdo nepohrdne výrazně kořeněnou pečenou zeleninkou. Mě se to hodilo jako jídlo ze všech těch důvodů, plus to bylo nenáročné na přípravu, protože se všechno smíchá v jednom pekáči a po hodině vyndá z trouby. Voněl mi celej byt a málem sem to snědla ještě nedopečený.

Pro 4 osoby:

10 větších mrkví
4 stonky řapíkatého celeru
1 větší cibule
12 cherry rajčátek
4 stroužky česneku
zázvor 4x4cm
2 plné lžíce garam masaly
sušené čili vločky dle chuti (u mě 1 lžička)
sůl, pepř
1/2 citronu
1 lžíce medu
olivový olej
hladkolistá petrželka

     Očistěte si veškerou zeleninu a nakrájejte mrkev na klínky, cibuli na tlustší kolečka, celer na větší kousky (viz foto), česnek na plátky a zázvor na drobno. Všechno smíchejte v pekáčku s kořením, čili, olivovým olejem a šťávou z půlky citronu. Dejte píct do vyhřáté trouby na 220 stupňů. Jednou jsem zeleninu proházela a po 30 minutách vytáhla, přidala jsem šálek horké vody s medem a nechala péct dalších 30 minut na 200 stupňů, dokud nebyla zeleninka na skus. Nakonec jsem vše promíchala s nasekanou petrželkou.
     Podávejte s přílohou, jakou chcete, já jsem zvolila rýži.

Žádné komentáře:

Okomentovat