Prohledat tento blog

pondělí 9. února 2015

Losos gravlax

     Jednou jsem k narozeninám dostala gigantický množství lososa, protože ho mám moc ráda. Nikdy bych mu neudělala to, že bych ho zmrazila, takže jsem si kus namarinovala na losos gravlax, což je skandinávský způsob přípravy lososa, který se zasype solí, cukrem a koprem a často se i pomazává vodkou. Neupravuje se nijak tepelně. Podává se k němu klasicky hořčičná omáčka, já jsem si ho ale dala se zakysanou smetanou se solí, protože jsem na to měla chuť a můžu to doporučit dál.

Pro několik osob:

Půl kila lososového filetu
220g cukru krupice
110g soli
2 lžíce vodky
Pepř, bylinky

     Lososa potřeme vodkou a zasypeme cukrem, solí a bylinkama. Klasickou bylinkou je kopr, ale můžete zkusit i petrželku nebo další bylinky podle toho, na co máte chuť. Když mám chuť na lososa s bazalkou a kopr nejim, tak si ho tam nedám :-D
     Uložte pak zasypaný filet v uzavřené míse nebo pod alobalem do lednice a nechte ho tam marinovat minimálně 2 dny. Před podáváním filet očistěte a pak ho krájejte ostrým nožem na tenounké plátky. Podávejte na bílém pečivu, jak chcete. Švéd by přidal hořčičnou omáčku, já zakysanku, ale někdo třeba kaparovou omáčku, nebo jen kopr.
     Takhle připravený losos má asi nejblíž uzenému lososovi, takže podle toho mu můžete přizpůsobit chutě a přípravu.


Žádné komentáře:

Okomentovat