Prohledat tento blog

čtvrtek 10. dubna 2014

Mrkvová polévka se zázvorem a kokosovým mlíkem

     Tak na mě k narozkám skočilo nachlazení. Po dvou dnech sem se přepila zázvorovýho čaje s medem a potřebovala sem tudíž k uzdravení nějakej jinej přírodní prostředek. V pořadu bylinky na ČT sem okoukala recept na cibulový sirup (1 na kolečka nakrájená cibule se omatlá v jedné větší čajové lžičce medu a druhý den je tam sirup), ten mi i chutnal, ale výrazně mi neulevil, tak jsem se pustila do mrkvičkový polívky.

Pro 1 nemocnou osobu na 2 dny:

1 lžíce kokosovýho oleje
1kg mrkve
2 cibule
6 stroužků česneku
jako palec velký kousek zázvoru
asi 1-2 nohy řapíkatýho celeru
kurkuma
1 rajče
1l vody
1/2 konzervy kokosovýho mlíka
čerstvý koriandr

     Do rendlíku dáme na olej (nemusí bejt kokosovej, ale já ho miluju), na něj nadrobno cibulka, orestovat, přidej mrkev na kolečka a pokrájenej celer, orestuj, přidej oloupanej časnek a zázvor na drobno, orestuj, zasyp lžičkou kurkumy, promíchej, přidej na kostky nakrájený rajče a zalij vodou. Nech vařit asi 15 - 20 minut, až bude mrkvička měkká, ale ne rozvařená, přidej kokosový mlíko, krátce povař a rozmixuj do hladka. Nakonec servíruj s nasekanym čerstvym koriandrem a trochou cibulky.

     To by bylo, aby se po týhle polívce člověk neuzdravil, nebo se minimálně necítil o mnoho líp.





Žádné komentáře:

Okomentovat