Prohledat tento blog

neděle 11. května 2014

Cizrna na paprice

     Často na mě přichází vegetariánský období. Teďka je to zapříčiněno nejspíš novou brigádou v indonéském bistru. Tam jsem ochutnala spoustu dobrých vegetariánských a veganských jídel a spolupracovnice je vitariánka, takže se ke mě dostalo zase dalších spousta informací o stravě a tak. No a nakonec z toho vyšlo, že jsem stejně už na několika blozích šilhala po tomhle receptu, tak jsem si ho konečně připravila. Byla to bomba, určitě si ho taky oblíbíte.

Cizrna na paprice:

500g suché cizrny
bobkový list
4 kuličky nového koření
3 hřebíčky
1 sušená čili paprička

2 cibule
olivový olej
4 stroužky česneku
2 stonky řapíkatého celeru
mletá sladká paprika
sůl
pepř
200 ml sojové smetany


     Sušenou cizrnu si namočte přes noc a v nové vodě uvařte do měkka (trvá asi hodinu). Novou vodu dávám kvůli tomu, že se prej pak tolik nenadmu. Půlku vařené cizrny si dejte stranou a zbytek (bez koření) s dvěma deci vody, ve které se cizrna vařila, rozmixujte dohladka.
     V hrnci si na oleji orestujte cibulku, pak přidejte řapíkatý celer na drobno, pak pokrájený česnek, po minutce zarestujte papriku, ale nespálit. Zalijte rozmixovanou cizrnou a vařte 10 minut.  Nakonec přilijte smetanu, osolte, opepřete a můžete podávat třeba s rýží.

     Brou chuť.


Žádné komentáře:

Okomentovat