Prohledat tento blog

neděle 6. ledna 2013

Sushi na odlehčení po přežraných Vánocích

     Kromě toho, že Vám chci pořát všechno nejlepší do Nového roku, musim se přiznat, že o svátcích jsem na blogu neměla vůbec čas zapracovat, protože jsem prakticky jenom jedla a slavila a jedla a slavila. Pokud se vám Vánoce podobně vydařili, určitě by přišlo vhod něco na odlehčení.

     Sushi jsem nikdy předtím nedělala, ale v restauracích jsem si ho tak oblíbila, že moje předsevzetí bylo, naučit se ho vyrobit. Jako učitele jsem si vybrala Tomio Okamuru. Snad jako prezident neuspěje, protože to by pak na takovýhle videa neměl ani čas a to by byla škoda.

     Jak připravit sushi podle Okamury ...bohužel video již není k dispozici, ale komentář by snad mohl postačit. Další recepty a návody jsem hledala na této adrese.

     Přesný postup, jak jsem vyráběla své maki sushi pak naleznete zde.

     Už Okamura říká, že nejdůležitější jsou kvalitní suroviny. Já jsem si nakoupila vše potřebné v Globusu, kde jsem utratila za vše skoro dvojnásobné ceny, než bych utratila v asijských obchodech, jak mi bylo řečeno později. Nicméně se tam dá sehnat jak řasa nori, tak rýže, rýžový ocet, sojová omáčka na sushi, nakládaný zázvor, wasabi pasta i bambusové rolovátko. Když jsem vybírala wasabi pastu, vybrala jsem si tu, která vypadala víc orientálně a na internetu jsem posléze zjistila, že je extra pálivá. O tom jsem se přesvědčila ostatně už u přípravy, protože ač jsem použila jen malilinkatej bobeček, obě jsme s mámou při první ochutnávce slzely a kašlaly jak po pepřáku. Takže doporučuju pečlivě vybírat a nejlépe si najít nějakou asijskou prodejnu, kde by suroviny vyšly levněji, mě vše stálo asi 450 korun a to jsem nekupovala náplň.
     Protože jsem sushi dělala poprvé, rozhodla jsem se pro typ maki a plnila jsem rolky pouze okurkou a krabí tyčinkou, abych nakonec nezprznila lososa nebo tuňáka, což by byla mnohem větší škoda. Doporučila bych používat na bambusové rolovátko ještě fólii, kterou já jsem nepoužila, ale jinak to šlo výborně. Řasu jsem si nůžkami rozpůlila, den předem připravenou rýži jsem na ní namačkala asi v půl cm vrstvě, přidala jsem krabí tyčku s okurkou a rolku jsem opatrně zarolovala podle návodu a několikrát utáhla v rolovátku.



   
     Zajímavé bylo, že celá rodina byli zapřísáhlí odpůrci sushi, protože je to jenom "rejže s rybou" přece a stojí to majlant, stejně se z toho člověk ale ani nenají. Když ale ochutnali, tak jim sushi moc chutnalo, překvapilo je, jak je kompaktní, oblíbili si i zázvor a wasabi a už se těší na další pokusy. Navíc to bylo po Vánocích opravdu to pravé odlehčení a obohacení jídelníčku, takže si to určitě taky vyzkoušejte.



Navštivte i moje stránky na facebooku.






Žádné komentáře:

Okomentovat