Prohledat tento blog

úterý 19. června 2012

Neokoukaná zahradnická játra s francouzským šarmem


     Počasí si s námi hraje jako kočka s myší a tak jsem přemýšlela, že bych si dala nějaké lehké letní jídlo, ale takové abych se na něj těšila, i když zrovna začne pršet a ochladí se, to pak cestou z práce opravdu nemyslím na salát. A tak jsem upravila pár variací na kuřecí jatýrka a použila jako přísady i vlastní zahradnické výpěstky jako mangold a bylinky.
     Když řeknu, že to bude recept na játra s rýží, tak si asi poklepete na čelo, že jsem asi zrovna dovařila v závodce, ale tohle je opravdu exkluzivní pecka, kterou bych mohla trošku kýčovitě nazvat:

Zahradnická játra s francouzským šarmem

500g kuřecích jater
1 cibule
5 stroužků česneku
1 dl cognacu (zkoušela jsem i bílé víno a posloužilo skvěle)
2 velká rajčata
1 brambora
300 g mangoldu nebo špenátu (sem vzala mangold ze zahrádky, jinak bych dala čerstvý špenát)
Šalvěj, tymián, saturejka
Olivový olej, sůl, pepř

     Klasicky si na oliváč připravíme cibuli nadrobno, necháme jí ale dělat malinko déle, potřebujeme, aby byla pěkně měkká. Pro ty z nás, kteří používají oleje co nejméně a po chvilce by se nám cibulka spálila, jí můžeme podlít vždy troškou vody a ona se do měkka vydusí. Přidáme česnek na plátky, když je voda od cibule vyvařená a vložíme čistá játra, která jsme nesolili, aby neztvrdla, a opepříme je. Necháme zatáhnout ze všech stran a zalijeme cognacem nebo vínem, ať se pěkně provoní. Přihodíme rajčata krájená na menší kostičky (mě to vyšlo asi na 20 kostiček na jedno rajče :-D ), vložíme bylinky svázané nití, abychom je mohli později odstranit, podlijeme vodou a protože jsme trochu dietáři, tzn. že si toho chceme dát hodně, ale nechcem hodně přibrat, nebudeme dělat žádnou jíšku, ale do šťávy nastrouháme na nejjemnějším struhadle, které se používá na muškátový oříšek, jednu bramboru, která splní funkci zahušťovadla. Pokud je omáčka příliš tekutá, přidáme ještě bramboru, pokud příliš hustá, přidáme vodu.  Necháme povařit asi dvě minutky. Dochutíme solí, vyndáme svazek bylinek a vhodíme nakrájený mangold (asi 3cm čtverečky nebo podobně), hned vypneme plyn, aby špenát či mangold zůstal čerstvý a nezešednul, měl by pěkně chutnat. Celé jídlo by mělo chutnat čerstvě a svěže.
     
     K tomu jsem připravila rýži basmati a musím říct, že jsem takovou bombu snad ani nečekala. Důležité je játra nepřipravovat dlouho, aby zůstala pěkně měkká a ne jako podrážka, tak jak je mnozí z nás znají a moc nám takhle nikdy nejeli. Takže doporučuju vyzkoušet i zarytým odpůrcům jater J


Navštivte i moje stránky na facebooku.

Žádné komentáře:

Okomentovat