Prohledat tento blog

středa 18. dubna 2012

Pho Bo, vietnamské potěšení... Co to je a kde to najít?


     Táta mi říká, že v holešovické tržnici směrem k Alze viděl u jednoho bistra frontu lidí a u stolků jedli všichni „tu velkou polívku“ a voněla skvěle. „To je to, na co chodíš na ten Jiřák?“

http://life.ihned.cz/c1-55207290-trikrat-prazsky-vietnam#fotogalerie-gf225185-2-1603990
     Není překvapením, že zmíněná polévka, byla opravdu vietnamská pho. O vietnamském bistru u čísla 8 v holešovické tržnici jsem našla dobré reference i u pana Cuketky a tak jsem se tam nadšeně vydala, abych ochutnala. Bistro je v pravé části od hlavního vchodu, na konci uličky, která vede vpravo od Normy. V celé uličce jsem cítila vůni vietnamského občerstvení a dovedla mě ke stánku, před kterým byla fronta, jak táta říkal, a taky pár stolů s lavicemi, kde už seděli zákazníci bistra, kteří seděli u plných voňavých mís a talířů.

     Na stánku je vývěska s obrázky klasické "číny", kterou už všichni známe, takže jí vynechám a zaměřím se na nenápadnější, ale o to lákavější vietnamské názvy jídel hned vedle výdejního okénka, kde kromě pho vidím i vepřové bun cha a další jídla, na která zajdu příště.

Z pěti druhů pho jsem si objednala pho bo z hovězí kýty naložené v zázvoru. Čekala jsem asi minutku, než jsem ve velké porcelánové míse viděla moje pho. Pán u okýnka se mě zeptal, jestli tam chci „všechno“, tak jsem řekla, že ano. Myslel tím nakládaný zázvor, bambusové klíčky a citron, čili omáčku jsem si přidala sama podle vlastní chuti. Polévka krásně voněla, tak jsem se do ní i za cenu opaření hned pustila a opravdu byla skvělá. Byla taková víc „vietnamštější“, což ne každému, jako např. mému společníkovi, nechutnalo tolik jako jemnější pho z Jiřího z Poděbrad. Nejspíš to ale bylo tím nakládaným zázvorem, který je chutí velmi specifický a ne každý ho má zná a má rád, i když si myslím, že to je o zvyku.

Pho Bo
     Polévka je jemně nakyslá, sladká i slaná a
voňavá a je v ní spousta rýžových nudlí a hovězího masa, které je krájené trochu jinak, než jak jsem si zvykla v Tuan a Lan na Jiřího z Poděbrad nebo ve vietnamské restauraci u Národní třídy. Navrchu plave voňavý koriandr a jarní cibulka.

      Kdybych měla vybrat moje oblíbené jídlo pro toto jaro, pho bo by vyhrálo na celé čáře, nějak se jí nemůžu nabažit.

    Vyzkoušejte si vietnamskou kuchyni v bistru Tuan a Lan na Náměstí Jiřího z Poděbrad, v anonymním stánku u čísla 8 v holešovické tržnici, v restauraci Red Hot Chilli v Karlíně, v tržnici Sapa v různých bistrech, kam se snad brzy vydáme a nebo v restauraci Song Lam v Ostrovní ulici.


     Podělte se taky se svými chuťovými zážitky z vietnamské kuchyně a máte-li někdo tip na další vietnamské bistro nebo restauraci, sem s nim! :-)

     Dobrou chuť!


Navštivte i moje stránky na facebooku.

Žádné komentáře:

Okomentovat