Prohledat tento blog

neděle 22. dubna 2012

Nová ovocná pivečka na léto


     V létě můžeme po Staropramenu Cool Lemon zchladit těla novými ovocnými pivy. Jak se nabídka rozrůstá, roste i kvalita, ovocná piva si zachovali i trochu své hořkosti a nejsou tak sladká, pokud to srovnám s oblíbeným Cool Lemonem ne-li pak s Friscem, i když to ani není pivo. Už aby sme mohli grilovat a sedět venku, to nám budou chutnat nejvíc.
     První ovocňák, kterého jsem tento rok ochutnala, byl Fénix, novinka z Plzeňského Prazdroje. Fénix je svěží pšeničné pivo se 4,9% alkoholu, se špetkou koriandru a pomerančovou kůrou. Je plné a voňavé, podává se ve speciální vyšší prohnuté sklenici o objemu 0,4l, na jejímž okraji by měl bát srpek pomeranče, který můžeme do piva vymáčknout a tak získáme tzv. střik. Pokud si dužinu hodíme do piva, vyrobili jsme si tzv. řezníka, a komu to nestačí, může zkusit tzv. Casanovu tak, že srpek pomeranče nabídne sympaťákovi nebo sympaťačce od vedlejšího stolu a pak už stačí jen vyrazit na rande. Taky mě to pobavilo.
     Tento týden jsem pak ochutnala novinku od Staropramenu, který minulý rok vypustil Cool Lemon a tento rok se vytáhl s pivem Cool Grep. Jako u lemona má pivo vyvážený poměr pivní a džusové složky. Grepa jsem si hned oblíbila, připadá mi více osvěžující a na letní grilovačky uplná bomba. Dá se koupit v půllitrových skleněných lahvích od dubna tohoto roku.
     Včera jsem se dostala k poslední novince, o které se zmíním, a to je nízkostupňové pivo od Gambrinusu Limetka a bezinka a Řízný citron. Pivo má obsah alkoholu 2,1, proto ideální na léto. Pivo je mícháno s přírodní šťávou z citronu nebo bezinky a limetky a má jako Coolové ze Staropramenu svěží chuť, trošku více pivní a hořkou, takže se zdá, že nezalepí pusu cukrem po pár kouscích, ale že jich člověk zvládne víc i na sluníčku.
     Slyšeli jste ještě o jiné novince z domácího sortimentu nebo máte tipy i na cizí ovocné bomby v pivní oblasti? Ráda ochutnám další, tak se podělte, ať neuschnu


Navštivte i moje stránky na facebooku.

1 komentář:

  1. mnááááááááááááááááááááám ... miluju Lemona a Grepa musim při první příležitosti ochutnat :)

    OdpovědětVymazat