Prohledat tento blog

neděle 10. srpna 2014

Dušené hovězí s rajčaty a kapary

Nedělní oběd po česku neni v létě uplně nejlepší nápad.. Ale já mám fakt chuť na hovězí gulášek. Zkusila jsem si inovativní gulášek inspirovanej slunnou krajinou Řecka. 

Pro 4 osoby:
600g hovězí kližky 
2 velké cibule
4 stroužky česneku
1dcl vína
1 lžíce hladké mouky
4 velká rajčata
kapary
olivový olej
sůl a pepř

     Cibulku si na oleji orestujte stejně jako na českej gulášek, ale pro tenhle recept je vhodnější olivový olej (můžete ho smíchat napůl se slunečnicovým). Na zatohnědou cibulku dejte na kostičky pokrájené hovězí a orestujte ho ze všech stran, přidejte na drobno nakrájený česnek, čerstvý pepř a sůl a zalijte vínem, které nechte vyvařit. Potom zasypte moukou, řádně promíchejte, přidejte rajčata a zalijte asi 2-3dcl vody. Duste asi 2 až 2-5 hodiny, občas musíte promíchávat a dolívat vodu. Když vypnete oheň, vhoďte dovnitř odstopkované velké kapary a nechte chvilinku odležet, ať je hovězí co nejkřehčí.

     Určitě se dá přidat nejaká bylinka - oregano, rozmarýn, tymián, nebo co já vim, ale já jsem to zkusila takhle na prosto a byla to velká bomba. Stačilo přidat těstoviny, nebo chleba a letní nedělní oběd byl hotový. 


Žádné komentáře:

Okomentovat