Prohledat tento blog

čtvrtek 12. září 2013

Švestkový crumble

     "To sem zvědavá, co budeš dělat s těma švestkama!." Tak takhle se se mnou máma rozloučila než odjela na dovolenou a nechala mi v lednici asi čtyři kila švestek, co přivezla babička. Znělo to jako výhružka, ale já šla zrovna do Alberta a tam sem si prolistovala Apetit, jestli stojí za to, a najednou tam na mě vykouk titulek Švestkový crumble, časopis sem zavřela, doběhla sem do regálu pro ovesný vločky a už sem se těšila domu, jak se zase vyřádim.

Švestkový crumble

800g švestek napůlených vypeckovaných
2 lžíce medu
špetka rozdrcenýho hřebíčku (asi 5 čumbrků)
vanilkový lusk (klidně použitý, jen pro vůni)
200g ovesných vloček
60g másla
1PL hladké mouky
3PL cukru

     A je to jednoduchý, švestky dejte do hrnce a nechte je na malém plameni trochu rozvařit tak, aby některé vytvořili jakoby omáčičku a některý zustanou vcelku. Přidejte hřebíček a lusk vanilky. Var trvá asi 15 minut, potom vyndejte vanilkový lusk, vmíchejte med. Švestky nalijte do pekáčku, navrch nasypte drobenku z ovesných vloček, měkkého másla, mouky a cukru a dejte píct na 180 asi na 15 minut. Já to dala na horkovzduch s vrchním grilem a bylo to za chvilku.
     Crumble se dá servírovat jak teplý (třeba s vanilkovou zmrzkou), tak i studený. Já jsem si ho dala druhý den k snídani a celej den byl jako malovanej.


Žádné komentáře:

Okomentovat