Prohledat tento blog

neděle 9. září 2012

Mám přebytky rajčátek


   Zasadila jsem si pár rajčatových keříků a najednou mám zahrádku samé rajče. Je to popravdě naprosto super, protože si můžu každý den natrhat dostatek rajčat na salát nebo na jídlo pro celou rodinu a taky toho využívám. Rajčátka jsou mnohem sladší než ta z obchodů a voní! U mě je jednoduché poznat dobré rajče, jelikož trpím na ekzém, tak když sahám na rajčata z obchodu, nic se nestane, ale když pracuji s dobrými rajčaty, která vyrostla ze země a ne skelné vaty a nebyla vyhnána tisíci hnojivy, hned se osypu a v tomto případě z toho mám i radost.
     Zkoušela jsem mnoho receptů, které jsem si vymýšlela, nebo jsem se nechávala volně inspirovat u TV Papriky a některé pokusy jsem pro vás i vyfotila. Nakonec jsem si všimla, že všechna jídla jsou opravdu lehká, takže mohou posloužit jako lehký oběd nebo večeře. Nerozepisuji se s přesnými recepty, vše bylo připraveno podle oka a proto jsem se snažila každé jídlo dostatečně podrobně nazvat tak, aby zazněly všechny hlavní suroviny, ale např. sůl a pepř jsem pochopitelně vynechala.


     Vybrala jsem těchto 7 jídel, která byla extrémně chutná a celkem se mi je povedlo i vyfotit, tak snad si nějaká vyzkoušíte, nebo se necháte inspirovat a určitě vám budou chutnat jako mě :-)

Penne se žlutými rajčátky zahřátými chvílku na pánvi s rozvoněným česnekem v olivovém oleji, nakonec trocha vody s těstovin, hromádka parmezánu a pár mini mozzarellek, zdobené pažitkou ze zahrádky

Špagety s červenými a žlutými rajčátky s černými olivami, bazalkou a parmezánem

Bulgur s krůtím masem, žlutými a červenými rajčátky, sušenou bazalkou a zálivkou z olivového oleje a citronové šťávy, zdobené čerstvou bazalkou

Salát z rajčátek s balkánským sýrem, mátou a bazalkou

Masové tortelliny v rajčatové omáčce (pár minutek podušená rajčátka na česneku, následně rozmixovaná), s čerstvými žlutými rajčátky a listy bazalky

Teplý salát z bulguru s čerstvými rajčátky, paprikami, nadrobno nakrájenou cibulkou a česnekem a čerstvými bylinkami, promícháno s medovou zálivkou z olivového oleje, citronové šťávy a medu. Servírováno s tzatziky z nastrouhané okurky, řeckého jogurtu a kopru, sypáno červenou paprikou.

Luštěninová cmunda - podušená rajčata na česneku s pórkem, čerstvými čili papričkami, žlutými paprikami s fazolemi a čočkou připravenými podle návodu, kořeněno římským kmínem, koriandrem a sušeným oreganem. Navrch kopeček zakysané smetany, zdobeno kolečkem papriky



Navštivte i moje stránky na facebooku.

1 komentář:

  1. Ahoj, díky za tipy na jídlo. Vypadají úžasně! Zkus tento recept http://www.sklenik-expert.cz/poradna/recepty/specle-s-grilovanymi-rajcaty-rukolou-a-cizrnou.html Je také z rajčat, ráda ho dělám a chutná celé rodině.

    OdpovědětVymazat