Prohledat tento blog

pondělí 16. července 2012

Španělské paprikové ňoky

     Je to dva dny, kdy si tak ležim a koukám na Travel Channel a dávaj pořad Vůně Španělska o vesnici kdesi ve Španělsku, kde snad každej pěstuje hlavně papriky a taky se tam vyrábí skvělá uzená mletá paprika. Všude je sluníčko a šťastný lidi...to jde zřejmě se sluníčkem ruku v ruce. Známý gastro cestovatel Charlie Ottley připravil recept, kterej změnil muj pohled na kulinářský potenciál paprik, protože doteď jsem z nich vařila nejčastěji plněné papriky, pečené papriky, a nebo paprikový salát se sladkokyselou zálivkou. nebo jsem je přidala do ledabylých salátů. A teď mám o recept víc, kde mi paprika moc zachutnala a využijete tam všechny barvy a tvary plus papriku jako koření, je to spíš papriková oslava a když je sezóna, nemůžu udělat nic míň, než se o ten recept podělit, protože nejen mě moc chutnalo:

Španělské paprikové ňoky (pro 4 osoby)

4 papriky, nejlépe každá jiné barvy (odrůdy)
2 lžičky mleté papriky, nejlépe španělské uzené
1 cibule
4 stroužky česneku 
1 dl bílého vína
1 kg bramborových gnocchů (nejlépe domácích)

     Papriky omyjeme, odstraníme stopky, semínka a bílé části uvnitř paprik. Nakrájíme je na kostky o velikosti asi 1cm. Mezitím si na pánvičce na olivovém oleji osmahneme na drobno nakrájenou cibuli. K ní přidáme papriky a restujeme.

     Zatímco se restují papriky s cibulí, můžeme si uvařit ňoky v osolené vodě. Jakmile vyplavou na hladinu, jsou hotové, slijeme je a propláchneme studenou vodou. 

     Papriky jsou po 10 minutách orestované, přidáme nadrobno nakrájený česnek a zasypeme mletou paprikou. Takto promícháme, aby se všechny papriky obalili mletou paprikou a zastříkneme vínem, to musíme nechat vyvařit, nesmí zůstat alkoholová chuť. Nakonec vmícháme gnocchi, necháme je prohřát a můžeme podávat.


 
     Protože jídlo voní Španělskem a létem, připravila jsem k němu malé chobotničky (nejsem Rockefeller, ale ač si toho nemusí každý všimnout, tak chobotničky koupíte např. v Makru za 120 korun za kilo, což je akorát pro 4 lidi a je to tedy asi tak nákladné jako kuře, až na to, že nevyhodíte žádné kosti a budete zdraví jako rybičky, popř. chobotničky).

     Chobotnice jsem povařila asi 10 až 15 minut ve vodě. Poté jsem je hodila na olivový olej s česnekem, kterého by na kilo bylo třeba asi 6 stroužků, nechala jsem je pěkně osmahnout pro barvu, zastříkla jsem je nakonec stejným vínem jako gnocchi a nakonec, už s vypnutým vařičem, jsem přidala pěknou hrst petržele. Takto připravená chobotnice, ale i jakékoliv jiné mořské plody, jsou vždycky nejlepší a každý se po nich může utlouct. Takže doporučuju vyzkoušet a kdo by náhodou nerad chobotnice, připraví si třeba rybičku nebo kuřátko nějakým jednoduchým zdravým způsobem.

     Určitě si pošmáknete, brou chuť :-)


Navštivte i moje stránky na facebooku.

1 komentář:

  1. To vypadá dobře! A zrovna se chystám do makra, tak vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat